Esti aici: Articole > Nuci si unt de nuci < mergi inapoi

Articole

ART. 10 -   Nuci si unt de nuci   (13/03/2013)
  Nota: 3.0 - 14 voturi   (0 comentarii)

Autor: Vlad

O importanta sursa de proteine, fibre, grasimi esentiale, vitamine si minerale, nucile sunt super-alimente. Ele sunt un aliment foarte bogat si concentrat, astfel incat mancati-le numai in cantitati mici - maxim un pumn mic pe zi.

Cumparati-le de preferat in vrac, crude (de exemplu neprajite), nesarate si in cantitati mici, daca este posibil. Pastrati-le intr-un container etans in frigider.

Mancati-le...
- ca o mica gustare sanatoasa
- peste cerealele de la micul dejun
- ca unt de nuci pe paine
- incalzite intr-un sos (de exemplu sos satay de arahide) peste feluri de mancare stir fry - sau chiar in supa
- presarate deasupra unui crumble de fructe (desert rapid englezesc)

Alegeti dintre...

Migdale - sursa utila de vitamina B2 (riboflavina), care ajuta la conversia proteinelor, grasimilor si carbohidratilor in energie. Un studiu recent a aratat ca o mana pe zi este o modalitate foarte buna de a obtine vitamina E pastrand in acelasi timp colesterolul la un nivel scazut!

Nuci de Brazilia - foarte bogate in seleniu, un mineral important, care actioneaza ca un antioxidant "colectand" radicalii liberi care pot cauza boli, si care este, de asemenea, necesar pentru functionarea celulelor rosii din sange.

Nuci caju - o sursa excelenta de vitamina B, proteine si minerale, inclusiv fier, magneziu, fosfor, zinc si seleniu. Acestea contin cantitati semnificative de antioxidanti care protejeaza organismul de cancer si boli de inima. Cumparati-le crude si nesarate, daca este posibil.

Alune - bogate in vitamina E antioxidanta.

Arahide - strict vorbind, o leguminoasa cum ar fi lintea sau fasolea! O sursa importanta de multe vitamine si minerale, inclusiv acid folic si niacina. Cumparati-le crude si nesarate, daca este posibil.

Nuci pecan - scumpe, dar superbe ca un rasfat ocazional. Bune simple, in salate sau utilizate ca parte a unui topping pentru un crumble de fructe. Se obtine un gust mai bogat.

Fistic - poate ajuta la lupta impotriva cancerului si reduce colesterolul. Este o sursa buna de antioxidanti si contine mai multa luteina (un antioxidant natural care poate ajuta ochii tai ramana sanatosi), beta-caroten (un precursor al vitaminei A) si gama-tocoferol (forma principala de vitamina E) decat alte nuci.

Nuci - sursa buna de grasimi esentiale omega-3 si omega-6.

Unt (pasta tartinabila) de nuci

Este un mod foarte bun de a aduce acizi grasi esentiali si proteine in organism - de asemenea bun si pentru copii, intins pe paine prajita sau adaugat la un smoothie.

Incercati:
Unt de arahide
Unt de migdale
Unt de alune
Unt de nuci caju
Unt de nuci de Brazilia

Mituri

Mit: "nucile contin colesterol”
Gresit! Alimentele vegetale - inclusiv fructele de avocado, uleiul si nucile - nu contin colesterol. Colesterolul se gaseste numai in alimentele de origine animala, precum carnea, ouale, pestele si produsele lactate. Deci, o dieta vegana este fara colesterol.

Mit: "Nucile ingrasa" Desi nucile sunt bogate in calorii, stiinta arata ca o mana in fiecare zi va poate ajuta de fapt sa pierdeti in greutate, probabil pentru ca va satisface foamea.

Articol prin amabilitatea www.vegetarianrecipeclub.org.uk.

Comentarii (0)

Nu exista comentarii!



Aici puteti introduce un comentariu nou

Completeaza codul
de control:



Produse asociate articolului
 
Bioking
Lipsa stoc
2450 Lei

Bioking
Adauga in cos
2100 Lei




 
Copyright 2012 Ki-life Natural srl - powered by Nalgom Webdesign
Contact | Termeni si conditii | Politica de confidentialitate | Despre cookies | Harta site