Esti aici: Articole > Cuscusul o alternativa sanatoasa si nutritiva la pastele procesate < mergi inapoi

Articole

ART. 21 -   Cuscusul, o alternativa sanatoasa si nutritiva la pastele procesate   (10/12/2013)
  Nota: 3.0 - 4 voturi   (0 comentarii)

Autor: Mihaela

O emblema a bucatariilor Orientului Mijlociu si Bazinului Mediteranean, cuscusul este un tip de paste minuscule, realizate din faina de grau durum, fiert la aburi si apoi uscat. Are un gust subtil, iar granulele absorb cu usurinta alte arome si ingrediente, fiind astfel baza pentru o serie de preparate culinare din lumea intreaga.

Atunci cand sunt gatite, granulele de cuscus au o textura usoara si pufoasa. Poate fi consumat alaturi de fructe uscate si nuci, sau ca garnitura pentru preparatele din legume si carne.

Originea cuscusului

Se crede ca acest tip de pasta este originar din Trapani, un orasel de pe coasta de vest a Siciliei, insa cuscusul este extrem de popular in Africa de Nord. Cuscusul este felul de mancare traditional al berberilor, grupul etnic al Africii de Nord, care au numit acest preparat dupa denumirea in limba materna a procesului de pregatire, prin rularea cu apa a fainii de grau.  Astfel, cuscus inseamna “bine rulat” sau “bine format”.

Cuscusul este un ingredient principal in alimentatia popoarelor din Maroc, Algeria si Tunisia. In prezent insa, cuscusul este apreciat si folosit in lumea intreaga. In mod traditional, in tarile din Africa de Nord, cuscusul este servit alaturi de miel, pui si naut, in combinatie cu diverse condimente.

Tipuri de cuscus

Exista trei tipuri de cuscus: marocan, israelian si libanez. Cuscusul marocan are granulele cele mai mici si se gateste cel mai rapid. Este si cel mai folosit tip de cuscus, disponibil in majoritatea magazinelor si supermarketurilor.

Cuscusul israelian are granulele de marimea unui bob de piper si se gateste mai greu. Cuscusul libanez este de dimensiuni si mai mari si se gateste foarte lent, fiind asemanator cu orezul.

Depozitarea si prepararea cuscusului

Cuscusul se depoziteaza la temperatura camerei sau in recipiente si pungi tinute in spatii racoroase si umbroase. In acest fel, cuscusul rezista si pana la un an de zile.

Pentru prepararea cuscusului, se fierbe cate o cana de apa pentru fiecare cana de cuscus. In timpul fierberii, in apa se adauga si un strop de ulei si un praf de sare. Cand apa este fiarta, se adauga peste cuscus, care se acopera cu un capac, timp de 5 minute. Dupa 5 minute, cuscusul absoarbe tot lichidul si poate fi amestecat usor cu o furculita.

Pentru un plus de aroma, cuscusul poate fi pregatit si cu supa de legume, pui sau carne si cu diverse condimente, precum sofran, cimbru sau chimion.

Beneficiile pentru sanatate ale cuscusului

Pe langa faptul ca este extreme de usor de preparat, cuscusul are si o serie de beneficii nutritive. O alternativa mult mai sanatoasa la pastele rafinate, cuscusul este bogat in ribovlavima, vitamina B6, acid folic, thiamina si acid pantothenic. Este in acelasi timp si o sursa buna de proteine, fibre si vitamine din complexul B, extrem de benefice pentru organismul uman.

Bibliografie:
www.bozo.coop
www.cookthink.com/
en.wikipedia.org

Imagine: © Depositphotos.com [Da-ga ]

Comentarii (0)

Nu exista comentarii!



Aici puteti introduce un comentariu nou

Completeaza codul
de control:



Produse asociate articolului
 




 
Copyright 2012 Ki-life Natural srl - powered by Nalgom Webdesign
Contact | Termeni si conditii | Politica de confidentialitate | Despre cookies | Harta site